med tvekan.
och med fruktan för att Världen är Tom och Omystisk postar jag detta.

största stenen som någonsin är flyttad..  var..   i Ryssland! på 1700-talet.

”The statue’s pedestal is the enormous Thunder Stone, claimed to be the largest stone ever moved by man (1,250 t).[1] The initial stone was about 2000 tonnes and was carved during its transit to the current site.”

efter läsning av denna wikipikisida så känns ett pyramidbygge inte ogenomförbart med Människans Religiösa/der-Kampf-fulaste sidor(oändlig kraftansamlig – kosta vad det kosta vill).
http://en.wikipedia.org/wiki/Bronze_Horseman#Thunder_Stone


fråga: varför har inte jag, som konspiratoriker, hört talas om denna sten?
svar: för att Sitchin, Hancock, Tsarion och alla vimskukar egentligen bara vill sälja böcker och vara märkvärdiga. och för att vi, den i ekorrhjulet ickepresterande beta-pöbeln(som tror att vi sitter på sanningen om världen) låter dessa falska profeter stoppa så mycket bomull i våra öron att våra hjärtan inte orkar pumpa blod till den kritiskt tänkade delen av våra hjärnor.

motargument: dunderstenen(ovan) var funnen lös(inte utskuren ur berget) och flyttad 6km(med 400man under 9 månader).
jfr. med Memnonkolosserna(där jag <host> varit(fast det var mest varmt och hemskt)) där två st. 700 tonsklumpar var flyttade 68 MIL!!!1 , eller med Baalbek, där cirkus samma tontal(ca 1000) är placerade med mm-precision i ett ”romerskt tempel”.

jag vet inte vad jag orkar tro längre.

påskägg: kineserna hade hybris redan för länge sedan; största utskurna stenen. 16000 ton(lulz).