nån måste förklara vad drömmar är för nåt.

som t.ex. imorse när min clas ohlson-väckare ryckte mig från upplevelsen att vara på Hawaii som aktör i nån hårdrocks-skräck-teater där vi – skådespelarna – kastade silver-knivar på varandra och scenen skulle vara mörk, men fick inte vara kolsvart, utan max mörkgrå.

ovan är, enl. mitt tycke, ett typexempel på en dröm; ett scenario som har en på trettioelva triljarders biljarner att hända i det vi kallar verkligheten, och som inte ger nåt tillbaka till mig, som anser mig vara Upplevaren av denna händelse.

förklara, Någon?
(och detta är ingen retorisk request för att plocka coolweird-poäng – jag antar att alla ni andra mongos drömmar är precis likadana, fast med andra parametrar helt jävla ultra-off.)

så.

är detta invärtesdemonernas enda sätt att kommunicera?
isåfall är det inte konstigt att vi som samhälle/art/individer är lost.
vi ‘vaknar’ och tänker ”lolwut?” och fortsätter från igår.

är detta idisslande av tankar?
isåfall, alla tomhetslängtare, varför måste Jag vara med?
vad är poängen med att vara med om något när man (antagligen) oftast inte minns det?

vem är det som plaskar på med våra själar i olika dumheter natt som dag?
enda skillnaden mellan dag och natt är att dagarna har en röd tråd som vi, m.h.a. minnen, upplever som verkligare än nattens bravader.
varför känns helheten som att vara i en ett provrör – utsatt för diverse sociala begivenheter och injicerad med experimentella kemikalier.
kill me, ffs! & get it done with, din onda fan som styr allt!

idag har jag fäst ca: 60 meter blå plast på ett transportband så att det inte ska damma så mycket i framtiden.
hur skiljer sig detta från att kasta knivar på en scen för att underhålla?
(obs – seriös fråga).
det enda jag kan se är (som tidigare nämnt) nån slags seriellallitet(new word, google!), att det finns nån tänkt tråd från igår till händelsen och till en tänkt framtid.
vad är tid?
vad är händelseförlopp?

jag är..  at a loss..