hej bloggen,

jag sitter och ska sälja mina kubar på blocket.
kollar runt om rimligt pris och ser att en av kubarna(en V-Cube 7x7x7) har ”1.95 x 10160 olika kombinationer”.
har ett minne från gymnasiet om att unversum har ca 1080 elementarpartiklar(elektroner, protoner, neutroner, o.s.v.)
..
googlar…
http://en.wikipedia.org/wiki/Elementary_particle#Common_elementary_particles
..
det innebär att jag på bordet bredvid mig har en grej som går vrida på fler sätt än allt som finns är just nu – lika många gånger som det. . självt.
jag tappar greppet..

1080 * 1080 = 10160 

Ni fattar vad jag menar, men jag greppar ändå inte.
och… yes, сэр M, i iz teh drunqs.
nevertheless; inte ens din бог kan greppa nåt så ofantligt stort.
och ändock så ligger potentialen till detta inte mer än två meter ifrån mig.
och jag ska sälja den på blocket!!
till underpris!  : D