http://www.imdb.com/title/tt0348914/ + (12gig väl värt risken)

vettejävulen hur många gånger jag försökt sälja in deadwood till nära och kära, folk och fä jag tycker om, och som jag vill ge 3x12x45min fantastisk underhållning.. utan framgång. : (

nappar Ni(<Busschaufför Alvar(från högstadiet)>Ni vet vem Ni ääär.. </Busschaufför Alvar(från högstadiet)>/Allajagpredikat för hittills), så kan Ni tacka mig i ca$h eller natura efteråt, men dethär är fan sista chansen.

kontra gärna med en tv-serie där man just-så-pass (but really, you don’t) fattar vad som händer, första gången man ser den, och just-så-pass fattar orden (but, honesttoKRST,  you don’t) som används, första gången du ser serien, och som har 9.2(bara för att några nötter som inte fattat nåt alls lyckats rösta 0) på imdb.

intellektuell poesi i Western-setting, med betoning på intellektuell och poesi.

enda orsaken till att HBO lade ned serien är med stor säkerhet att folk är för dumma för att kunna uppskatta vokabuläret och händelseföroppet. for shame, hoomanity, for shame..

larry king säljer deadwood -> http://www.youtube.com/watch?v=dpjoEK_nlSk